Oblikovanje diplomske naloge,tehnično oblikovanje, diploma Seznam forumov Oblikovanje diplomske naloge,tehnično oblikovanje, diploma
Oblikovanje diplomske naloge,tehnično oblikovanje, diploma, tehnično oblikovanje diplomske naloge, tehnično oblikovanje diplomskih nalog
 
 Pogosta vprašanjaPogosta vprašanja   IščiIšči   Seznam članovSeznam članov   Skupine uporabnikovSkupine uporabnikov   RSS Feed   Registriraj seRegistriraj se 
 Tvoj profilTvoj profil   Zasebna sporočilaZasebna sporočila   PrijavaPrijava 




NAVODILA ZA PRIPRAVO PISNIH NALOG fakulteta DOBA

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Oblikovanje diplomske naloge,tehnično oblikovanje, diploma Seznam forumov -> Lektoriranje diplomske naloge
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
mojstudij
Administrator foruma


Pridružen/-a: 17.09. 2009, 13:16
Prispevkov: 829

PrispevekObjavljeno: 21 Apr 2011 05:35    Naslov sporočila: NAVODILA ZA PRIPRAVO PISNIH NALOG fakulteta DOBA Odgovori s citatom

Navodila za pripravo pisne naloge - 1 -
NAVODILA ZA PRIPRAVO PISNIH NALOG
Kazalo:
I. Pred pričetkom pisanja naloge ............................................................................ 2
1. Kaj je namen naloge? .................................................................................... 2
2. Kakšna naj bo sestava naloge ......................................................................... 2
2.1 Povzetek ................................................................................................. 2
2.2 Uvod ...................................................................................................... 2
2.3 Glavni del................................................................................................ 3
2.3.1 Kako ustrezno razmejiti teoretični in praktični del naloge ......................... 3
2.3.2 Kako ustrezno organizirati besedilo? ..................................................... 3
2.3.3 Kako ustrezno vključiti grafične elemente (grafe, tabele, slike ...) ............. 3
3. Zaključek ..................................................................................................... 4
II. Struktura pisne naloge...................................................................................... 5
1. Opredelitev področja in opis problema.............................................................. 5
2. Naslov naloge ............................................................................................... 5
3. Namen naloge .............................................................................................. 6
4. Cilji naloge ................................................................................................... 6
5. Osnovne trditve (teze, hipoteze) ..................................................................... 7
6. Omejitve raziskave ........................................................................................ 8
7. Predvidene metode dela ................................................................................. 8
8. Predvidena sestava poglavij (kazalo)................................................................ 8
9 Seznam virov ................................................................................................ 9
III. Nekaj o slogu pisanja ...................................................................................... 9
1. Kako pišemo? ............................................................................................... 9
2. Jaz ali mi? Ali moram v nalogo vključiti svoja lastna mnenja v prvi osebi? ........... 10
IV. O tehničnem oblikovanju naloge ...................................................................... 10
1. Oblikovanje besedila .................................................................................... 10
2. Številčenje strani: ....................................................................................... 11
3. Preglednice in slike ...................................................................................... 11
V. Navajanje virov in plagiarizem.......................................................................... 12
1. Kaj je plagiarizem in zakaj je pomemben ........................................................ 12
2. Kako se izogniti plagiarizmu.......................................................................... 12
2.1 Strategije za izogibanje plagiarizma .......................................................... 13
3. Navajanje virov........................................................................................... 14
VI. PREDSTAVITEV PISNE NALOGE ....................................................................... 16
1. Faze predstavitve ........................................................................................ 16
1.1 Priprava predstavitve .............................................................................. 16
1.2 Izvedba predstavitve .............................................................................. 17
1.2.2 Kako narediti dobro prosojnico ........................................................... 18
VI. Kriteriji za samovrednotenje pisne naloge in zagovora ........................................ 19
Navodila za pripravo pisne naloge - 2 -
I. Pred pričetkom pisanja naloge
Ko začnete razmišljati o pisni nalogi, naj bo to seminarska naloga, naloga esejskega tipa
ali projektna naloga (v nadaljevanju bomo uporabljali samo termin 'naloga'), je prav, da
si najprej odgovorite na nekatera ključna vprašanja. Navodila,ki vam jih predstavljamo v
nadaljevanju, se navezujejo na vsebinski, slogovni in oblikovni vidik pisanja naloge ter na
njeno predstavitev. Navodila, ki se navezujejo na vsebinski del, so splošna. Osnovno
vodilo, kako pripravite vsebino naloge, so navodila predavatelja. Tisti del navodil, ki se
nanaša na slog, tehnično oblikovanje naloge in navajanje virov, je skupen za vse pisne
naloge na Višji strokovni šoli. Ob koncu navodil vam predstavljamo kriterije, po katerih
boste lahko sami ocenili nalogo in zagovor, če je le-ta relevanten. Ti so prav tako splošni,
a verjamemo, da vam bodo koristna opora pri pisanju naloge. Ključni kriteriji za vas so
tisti, ki vam jih predstavi predavatelj pri posameznem predmetu.
1. Kaj je namen naloge?
Z nalogo dokazujete, da ste si v času študija predmeta pridobili teoretična in praktična
znanja, spretnosti in sposobnosti, da kritično ovrednotite poslovno prakso, ki izhaja z
vidika strokovnega področja predmeta. To pomeni, da znate opredeliti problem, ga
postaviti v širši kontekst predmeta, predlagati rešitev, oceniti prednosti in slabosti
predlagane rešitve in predvideti nadaljnji razvoj poslovne prakse na posameznem
področju, ki se neposredno ali posredno navezuje na predlagano rešitev.
2. Kakšna naj bo sestava naloge
Na tem mestu vam predstavljamo nekaj napotkov, ki vam bodo pomagali pri predstavitvi
in organizaciji vsebine.
2.1 Povzetek
Povzetek je namenjen splošni predstaviti naloge: katero tematiko/problematiko
obravnavate, v katerem podjetju; če je problematika vezana na podjetje, zakaj ste se
lotili obravnave izbrane problematike in kako. Nato na kratko predstavite glavne
rezultate vašega dela. Povzetek napišite v pretekliku. V povzetku ne predstavljajte
podrobno namena, ciljev in metod dela. Te kategorije povzemite v uvodu.
2.2 Uvod
V uvodu natančno opredelite problem, predstavite opredeljen problem v širšem
teoretičnem kontekstu, torej to, kar želite izboljšati; predstavite, kako ste se lotili
reševanja problema in zakaj. Če boste pri svojem delu uporabljali anketne vprašalnike,
intervjuje ali druge metode zbiranja podatkov, na kratko razložite, zakaj ste izbrali
določeno metodo. Z drugimi besedami: v uvodu predstavite namen (zakaj), cilje (kaj) in
metode (kako). Pri tem bodite pozorni na to, da so cilji realni, konkretni in ne preobširni.
Navodila za pripravo pisne naloge - 3 -
2.3 Glavni del
Glavni del je vaše poročilo o tem, kako ste pristopili k reševanju izbrane problematike in
katere rešitve ste predlagali ter zakaj. V glavnem delu torej natančneje predstavite to,
kar ste napovedali v uvodu. Pri tem pazite na ustrezno razmerje med teoretičnim in
praktičnim delom naloge, na ustrezno nizanje argumentov in vključevanje grafičnih
elementov v vsebino.
2.3.1 Kako ustrezno razmejiti teoretični in praktični del naloge
Če predavatelj ne določi drugače, je osnovno vodilo pri pisanju naloge to, da 1/3 naloge
predstavlja teoretični del, 2/3 pa praktični del. Vendar to še ne pomeni, da sta teoretični
in praktični del ločena; se pravi, da najprej obravnavate teorijo, potem pa predstavite
praktični problem. Teoretični in praktični del naj se med seboj prepletata. Z nalogo
morate dokazati, da znate povezovati teorijo s prakso. To pomeni, da argumente, ki jih
imate za uvedbo neke novosti, in rešitve nekega problema, podprete s teorijo. Če ste
torej v uvodu opredelili problem, potem teoretičnega okvirja ne zastavljate preširoko, saj
namen teoretičnega dela ni, da povzemate vse to, kar ste prebrali v literaturi oz. našli v
drugih virih. Poskušajte biti selektivni, se omejite na tisto teorijo, ki jo obravnava vaša
literatura in viri in jo neposredno navežite na opredeljeno problematiko. Poiščite ključna
teoretična izhodišča in jih uporabite kot argument (ali protiargument), torej utemeljitev,
zakaj predlagate uvedbo neke novosti oz. rešitve nekega problema.
2.3.2 Kako ustrezno organizirati besedilo?
Dejstva in podatki, ki jih predstavljate, naj bodo jasno in povezano organizirani v
logičnem zaporedju. Priporočljivo je, da si sledijo v časovnem zaporedju. Ko nizate svoje
ugotovitve ali predloge, poiščite zanje argumente v literaturi in jih neposredno navežite
na temo vaše naloge.
􀂃 Primer predstavitve argumenta
Uvedba elektronskih obrazcev bi bila za podjetje Podjetje d. o. o. eden od upravičenih
pristopov k racionalizaciji poslovanja, saj papir v podjetju predstavlja 60 % stroškov
pisarniškega materiala. Jereb (2000, str. 25) pa kot enega možnih ukrepov za
racionalizacijo pisarniškega poslovanja navaja tudi zniževanje stroškov za pisarniški
material. Uvedba elektronskih obrazcev bi pomenila znižanje teh stroškov za 80 %.
Vložek v usposabljanje kadrov bi v primerjavi s pozitivnimi učinki, ki bi jih rešitev
prinesla, bil minimalen, saj kar 85 % vseh zaposlenih dnevno uporablja osebni
računalnik in internet, kar je višje od slovenskega povprečja (Raba interneta v
Sloveniji, 2004).
2.3.3 Kako ustrezno vključiti grafične elemente (grafe, tabele, slike ...)
Osnovno vodilo vam naj bo, da grafične elemente uporabljamo zato, da nazorneje
prikažemo vsebino. Namen grafičnih elementov je torej podpreti vaše argumente.
Uporabljamo jih tam, kjer lahko z njimi predstavimo več in bolje, kot bi lahko to povedali
z besedami.
Nadalje velja, da morajo biti vsi elementi ustrezno podnaslovljeni - uporabljajte funkcijo
vstavljanje/sklic/napis. (Glejte tudi IV., 3. Preglednice in slike). V besedilu vsebino, ki jo
predstavlja grafičen element, na kratko razložite. Pri tem ne ponavljajte/prepisujte
podatkov, predstavljenih z grafičnim elementom, ampak jih interpretirajte - osvetlite z
drugega zornega kota in razložite, zakaj je podatek, ki ga predstavljate, pomemben pri
predstavitvi problema oz. za dosego ciljev, ki ste si jih postavili v nalogi.
Navodila za pripravo pisne naloge - 4 -
􀂃 Primer:
Starostna struktura zaposlenih
5%
43%
24%
27%
1%
do 20 let od 20 do 29 let od 30 do 29 let od 40 do 49 let 50 let in več
Graf 1: Starostna struktura zaposlenih v Podjetju d. o. o.
Primer slabega komentarja v besedilu:
Iz grafa 1, ki predstavlja starostno strukturo zaposlenih v podjetju, je razvidno, da
je v podjetju 43 % zaposlenih starih od 20 – 29 let, 5 % je mlajših od 20 let, 25
% je starih med 30 in 39 let, 27 % zaposlenih pa je starih od 40 do 49 let.
Primer dobrega komentarja v besedilu:
Iz grafa 1, ki predstavlja starostno strukturo zaposlenih v podjetju, je razvidno, da
prevladuje mlajša generacija (interpretacija), ki je zaključila srednješolski
program, ki je že vseboval predmet računalništvo (razlaga podatka).
3. Zaključek
Preden začnete pisati zaključek, ponovno preberite uvod, in sicer poglejte cilje, ki ste si
jih zadali, in jih komentirajte. Preverite, ali so cilji doseženi. Pri tem se izognite splošnim
komentarjem, kot so: Cilji naloge so bili uspešno doseženi. Prav tako poglejte osnovne
trditve, ki ste jih postavili v uvodu in tudi te kritično ovrednotite. V kakšni meri so se
izkazale kot pravilne?
Zaključek je namenjen temu, da s širše perspektive kritično umestite ugotovitve in/ali
rešitve. Zato v zaključku povzemite glavne točke, ki ste jih obravnavali v nalogi,
predstavite ključne rešitve, nakažite možnost nadaljnje uporabe/razvoja rešitve, ki ste jo
predlagali: Ali je rešitev kratkoročna, kaj bo/bi bilo potrebno storiti, da bo rešitev
dolgoročneje uspešna v praksi. Nakažite morebitne omejitve, ki bi lahko vplivale na
uvajanje novosti, ki ste jih predlagali; predstavite dodano vrednost novosti, ki jo
predlagate; nakažite, kakšen bo dolgoročen učinek predlagane rešitve (na kakšne
prihodnje spremembe lahko računate v prihodnosti zaradi ugotovitev/uvedenih rešitev v
sedanjosti). Prav tako lahko v zaključku predstavite morebitne slabosti, ki so se že
pokazale ob uvajanju novosti/rešitve, ki jo predlagate.
Navodila za pripravo pisne naloge - 5 -
􀂃 Primer
Uvajanje informacijske tehnologije v podjetje zahteva celosten pristop. V podjetju
Podjetje d. o. o. je analiza potreb pokazala, da bi uvedba elektronskih obrazcev
bistveno prispevala k racionalizaciji poslovanja.
Uvedba elektronskih obrazcev je pokazala, da bo potrebno zaposlene, ki jih bodo
uporabljali, ustrezno usposobiti. Kljub temu da jih večina dnevno uporablja računalnik
in internet je za oblikovanje elektronskih obrazcev potrebno širše poznavanje izbrane
programske opreme. Usposabljanje bo v prihodnje potrebno vključiti v letni načrt
izobraževanja, ki ga vodstvo podjetja sprejema ob koncu koledarskega leta za
prihodnje leto. Zaradi omejenega proračuna, ki ga podjetje namenja usposabljanju,
bo potrebno ponovno določiti prioritete v zvezi z usposabljanjem pri tistih zaposlenih,
ki bodo uporabljali elektronske obrazce.
II. Struktura pisne naloge
1. Opredelitev področja in opis problema
Preden začnete s pisanjem naloge, je smiselno najprej jasno opredeliti področje in opisati
problem, ki je pritegnil vašo pozornost. Poskušajte opredeliti, kaj in zakaj vas to, kar
želite preučevati, sploh zanima (zakaj bi vašo nalogo sploh kdo bral)? O tem vam bodo
sicer natančnejša navodila dali predavatelji, kot primere pa kratko navajamo nekaj
primerov področij raziskovanja in iz njih izhajajočih problemov raziskovanja.
• področje raziskovanja: računovodstvo
problem raziskovanja: napake v računovodstvu, računovodska poročila, notranji viri
financiranja, davčne utaje, itd.
• področje raziskovanja: trženje
problem raziskovanja: učinki sporočil v marketinškem komuniciranju, odnosi med
udeleženci v marketinških kanalih, kreativne strategije v oglaševanju, politika
oblikovanja prodajnih cen itd.
• področje raziskovanja: gospodarsko pravo
problem raziskovanja: seznanjenost potrošnikov z zakonom o varstvu potrošnikov,
postopek priprave prodajne pogodbe itd.
• področje raziskovanja: psihologija prodaje
problem raziskovanja: možnosti vplivanja na potrošnikove strategije nakupa,
oblikovanje uspešnega prodajnega nastopa itd.
• področje raziskovanja: pisarniško poslovanje
problem raziskovanja: uspešnost in učinkovitost zaposlenih, arhiviranje poslovnih
listin itd.
• področje raziskovanja: informatika
problem raziskovanja: intranet kot medij za učinkovitejšo komunikacijo med
zaposlenimi, vpeljevanje elektronske oblike poslovanja v podjetje itd.
Opišite torej področje in problem, ki ga boste obravnavali, poskusite pojasniti dimenzije
problema, pomen njegovega reševanja in podobno.
2. Naslov naloge
Če so pri predmetu določena samo tematska področja, ne pa tudi naslov naloge, vam
svetujemo, da ga čim bolj konkretno opredelite. Naslov naj ne bo splošen. Iz njega naj
bo razvidna problematika, ki jo boste obravnavali v nalogi.
Navodila za pripravo pisne naloge - 6 -
3. Namen naloge
Ko opredeljujete namen raziskave, morate odgovoriti na vprašanje, zakaj analizirate
izbrano temo. Nameni so lahko različni:
• problema ni še nihče analiziral,
• o problemu ste prebrali članek, ki vas je pritegnil,
• s problemom se srečujete pri svojem delu, zato želite …,
• dosedanje analiza/raziskave so že zelo stare,
• ne strinjate se z ugotovitvami določenih avtorjev,
• analiza problema zanima določeno podjetje ali ustanovo itd.
4. Cilji naloge
Tukaj morate navesti, kaj boste skušali z raziskavo doseči. Torej, kaj bo rezultat vaše
naloge. Ciljev, zastavljenih v nalogi, je lahko več. Svetujemo vam, da jih zaradi
preglednosti napišete v obliki seznama.
Če ste za raziskavo izbrali npr. problem »uspešnost in učinkovitost zaposlenih«, so lahko
cilji naslednji:
• opredeliti dejavnike, ki vplivajo na neučinkovitost zaposlenih,
• opredeliti dejavnike, ki vplivajo na neuspešnost zaposlenih,
• opredeliti predloge merjenja učinkovitosti zaposlenih,
• predlagati ukrepe za zvišanje učinkovitosti zaposlenih.
V nadaljevanju vam predstavljamo primere ustrezno in neustrezno opredeljenih ciljev
Neustrezno opredeljeni cilji Ustrezno opredeljeni cilji
• obravnavati neučinkovitost
zaposlenih v podjetju X
(s pojmom »obravnavati« opredeljujete vašo
aktivnost, ne pa cilj, ki ga boste s to aktivnostjo
dosegli)
• ukvarjal-a se bom z odstopanji v
učinkovitosti zaposlenih na enakem
delovnem mestu
(s pojmom »ukvarjati« opredeljujete vašo
aktivnost, ne pa cilj, ki ga boste s to aktivnostjo
dosegli)
• ugotavljal-a bom,kaj vpliva na
zviševanje učinkovitosti manj
učinkovitih zaposlenih
(s pojmom ugotavljati« opredeljujete vašo
aktivnost, ne pa cilj, ki ga boste s to aktivnostjo
dosegli)
• obravnavati primerno promocijsko
ponudbo za nastop na sejmu X
(s pojmom »obravnavati« opredeljujete vašo
aktivnost, ne pa cilj, ki ga boste s to aktivnostjo
• opredeliti dejavnike, ki vplivajo na
neučinkovitost zaposlenih v podjetju
X (gre za analizo in ugotovitve)
• opredeliti vzroke odstopanj v
učinkovitosti zaposlenih na enakem
delovnem mestu (to sicer ni rešitev,
je pa analiza in ugotovitve)
• oblikovati predloge za zvišanje
učinkovitosti manj učinkovitih
zaposlenih
• izdelati promocijsko ponudbo za
nastop na sejmu X
Navodila za pripravo pisne naloge - 7 -
dosegli)
• preučil bom literaturo
(preučitev literature ni cilj, ampak metoda
(glejte točko 5), s katero zagotovite osnovni
pogoj za obravnavo problema in opredelitev
ciljev)
• anketirati zaposlene v podjetju o
delovnem času in njihovem
zadovoljstvu
(anketiranje je metoda, s katero boste prišli do
nekega cilja; glejte točko 5)
• analizirati zadovoljstvo zaposlenih v
podjetju X z delovnim časom
(analiziranje je metoda,s katero boste prišli do
nekega cilja; glejte točko 5)
• izboljšati preskrbo podjetja s
pomožnim materialom
(to je namen)
• analizirati uspešnost ukrepov za
izboljšanje preskrbe podjetja s
pomožnim materialom
(analiziranje je metoda, s katero boste prišli do
nekega cilja; glejte točko 5)
• primerjati zadovoljstvo kupcev z
dvema različicama izdelkov
(primerjanje je metoda, s katero boste prišli do
nekega cilja; glejte točko 5)
• izdelati predlog izboljšav na podlagi
analize različnih virov
• opredeliti (predstaviti) zadovoljstvo
zaposlenih podjetja X z delovnim
časom
• opredeliti kriterije zadovoljstva
zaposlenih podjetja X z delovnim
časom
• podati predloge za uspešnejšo
preskrbo podjetja s pomožnim
materialom
• predstaviti slabosti dosedanjih
ukrepov za izboljšanje preskrbe
podjetja s pomožnim materialom
• opredeliti razlike v zadovoljstvu
kupcev z dvema različicama izdelkov
• opredeliti vzroke za razlike v
zadovoljstvu kupcev z dvema
različicama izdelkov
Nasvet: cilje opredelite konkretno: predlagati, ovrednotiti, oceniti, podati,
pripraviti, izdelati, oblikovati …
Izogibajte se presplošnim opredelitvam: obravnavati, ukvarjati se, spremljati,
ugotoviti …
5. Osnovne trditve (teze, hipoteze)
Trditve so vnaprej postavljene teze (hipoteze), ki jih boste skušali dokazati v svojem
delu. Trditve izhajajo iz ciljev.
Primer:
Če ste si v okviru problema “uspešnost in učinkovitost zaposlenih” kot cilj zastavili
primerjati uspešnost zaposlenih na enakem delovnem mestu, so lahko primeri
vaših trditev naslednji:
- zaposleni so na enakih delovnih mestih različno uspešni
- uspešnost zaposlenih na enakem delovnem mestu je odvisna od finančnih
spodbud
- itd.
Navodila za pripravo pisne naloge - 8 -
6. Omejitve raziskave
Vsaka raziskava zahteva določene omejitve. S tem zagotovite poglobljeno obravnavo
problema in ne posegate po širšem področju.
Primer konkretne omejitve, če ste na primer za raziskavo izbrali problem “uspešnost in
učinkovitost zaposlenih” je ta, da se omejite le na zaposlene na določene delovnem
mestu (npr. poslovni sekretar); ali samo na zaposlene v določenem podjetju; ali samo na
merjenje uspešnost in učinkovitosti v obdobju zadnjih 5 let itd.
Druge splošnejše omejitve pa so običajno: omejen dostop do podatkov; podatki so lahko
skrivnost gospodarske družbe, banke, vladne agencije; pomanjkanje literature;
nepripravljenost odgovornih ljudi (npr. v podjetjih, bankah, vladnih ustanovah ipd.) za
razgovore in sodelovanje itd.
7. Predvidene metode dela
Pri pripravi naloge boste zagotovo uporabljali številne metode. Pri opredelitvi te točke
odgovarjate na vprašanje, kako bomo preučevali tisto, kar nas zanima. Najverjetneje se
boste srečali z naslednjimi metodami:
• študijem literature (v papirnati in elektronski obliki),
• proučevanjem letnih poročil in drugih poslovnih listin/knjig podjetja,
• deskripcijo – opisovanja določenega pojava,
• kompilacijo – združevanje,
• komparacijo – primerjave,
• anketiranjem,
• osebnim razgovorom …
Zagotovo naloga pridobi na vrednosti, če boste v nalogi uporabili različne metode dela
(glej kriterije za ocenjevanje).
V primeru, da ste pri nalogi uporabili metodo anketiranja, je potrebno opredeliti tudi
način zbiranja, urejanja in obdelave podatkov.
Primer:
V teoretičnem delu bom na osnovi prebrane literature, navedene v seznamu
literature, z metodo deskripcije razložil osnovne pojme. Različne vire sem
medsebojno primerjal in združil.
V empiričnem (praktičnem) delu bom izvedel anketiranje zaposlenih. Anketo, ki jo
prilagam v nalogi, sem obdelal s pomočjo programa Excel. Podatke prikazujem
tabelarično in grafično. Primerjavo (komparacijo) rezultatov ankete s podatki
poslovnega poročila bom prikazali v poglavju …
8. Predvidena sestava poglavij (kazalo)
Osnovni namen kazala je jasnost in preglednost naloge. Bralcu omogoča hiter dostop do
želenega poglavja. Kazalo je postavljeno na začetek vaše naloge.
Vsebovati mora naslove in podnaslove (vključno s seznami kratic, tabel, skic, virov ipd.)
Kazalo vsebuje uvod ter naslove treh ali štirih glavnih poglavij, iz katerih bo vidno, kako
bo delo sestavljeno oz. kako si bodo sledila poglavja. Zadnje poglavje je sklep.
Navodila za pripravo pisne naloge - 9 -
Poglavja morajo biti med seboj logično povezana, kar pomeni, da je vsako naslednje
poglavje smiselno nadaljevanje prejšnjega. Tudi podpoglavja morajo biti med seboj
logično povezana. To pomeni, da posamično podpoglavje ločeno obravnava določeno
področje, ki spada v glavno poglavje, če je le mogoče, pa mora vsako naslednje
podpoglavje smiselno nadaljevati prejšnjega.
9 Seznam virov
Sledi seznam virov, ki jih boste uporabili pri pisanju. Viri morajo biti navedeni po
abecednem vrstnem redu priimkov avtorjev ali naslovov publikacij ali institucij. Glejte
ustrezna navodila za navajanje virov v poglavju V, 3. Navajanje virov.
III. Nekaj o slogu pisanja
Vsaka pisna naloga je za študenta ne le preizkus strokovnega znanja, temveč tudi
preizkus strokovnega pisanja. Je zahtevno pisno delo študenta, s katerim mora le-ta
pokazati spretnost strokovnega izražanja svojih mnenj, stališč in trditev. Ob visoki ravni
teoretičnega znanja, mora študent pokazati tudi visoko stopnjo jezikovne kulture.
Prvi pogoj, ki ga upoštevate pri pisanju naloge, je pravilen knjižni jezik. Jezik je
neustrezen, če vsebuje:
- slovnične in pravopisne napake,
- strokovno neustrezne izraze,
- neustrezno stilistiko.
Stilistika je jezikovno – slogovno prilagajanje besedila želenemu učinku. Pisna naloga
zahteva poseben jezikovni slog, ki se imenuje strokovni jezik. Vsaka stroka ima svojo
specifično terminologijo. Poleg terminologije mora avtor naloge upoštevati tudi pravila
pisanja strokovnega besedila, kot so:
- jasnost,
- jedrnatost,
- povezanost.
Jasnost sloga je dosežena takrat, ko se pri bralcu razvijejo enake misli in občutki, kot jih
je imel avtor, ko je pisal nalogo. Avtor se mora zavedati, da ne piše zase, zato mora
bralcu sporočiti svoja stališča na razumljiv način.
Jedrnatost sloga se kaže v natančnem in strnjenem besedilu. Pravilo jedrnatosti zahteva
od avtorja racionalno pisanje.
Povezanost besedila pomeni, da mora imeti naloga logično povezane stavke, odstavke,
poglavja in podpoglavja. Pisna naloga ni strokovna, če vsebuje le nanizane odstavke iz
različnih virov, brez veznega besedila avtorja. Zato je tudi pomembno, da se odločite,
katere izraze boste uporabili in jih nato uporabljali skozi celotno nalogo (uskladitev
terminologije).
1. Kako pišemo?
Pri pisanju naloge ne predvidevajte, da je bralec raziskoval, tako kot vi. Ne delajte dolgih
povedi. Če se vam zapišejo, jih pustite, vendar jih pozneje razstavite. V dolgih povedih
bralcu ni več jasno, o čem govori avtor v nalogi.
Navodila za pripravo pisne naloge - 10 -
Ni nujno, da začnete s prvim poglavjem. Morda ste bolje pripravljeni in imate več gradiva
za četrto poglavje. Začnite tam, kot da bi bila prejšnja poglavja že napisana.
Ne uporabljajte treh pikic in klicajev. Jezik naj bo stvaren, ne uporabljajte besed, ki lahko
imajo dvojni ali simbolni pomen. Vselej definirajte izraz, preden ga vpeljete. Če ga ne
znate definirati, se mu izognite. Če gre za enega ključnih izrazov v nalogi in ga ne znate
definirati, takoj vse skupaj opustite. To namreč pomeni, da si najverjetneje niste izbrali
prave teme naloge, saj ne obvladate teoretičnih izhodišč.
2. Jaz ali mi? Ali moram v nalogo vključiti svoja lastna mnenja v prvi osebi?
Vi ste avtor naloge, zato uporabljajte 1. osebo ednine. Zagovarjate namreč svoje
argumente. Pri tem pa pazite, da ste v svojem izražanju čim bolj nevtralni, da osebni
zaimek 'jaz' ne izstopa. Torej: ne zapišete "članek, ki sem ga že navedel" dovolj je, da
zapišemo "že omenjeni članek".
IV. O tehničnem oblikovanju naloge
1. Oblikovanje besedila
• Besedilo je pisano s pisavo Times New Roman.
• Oblika in velikost črk v glavnih naslovih je velika tiskana in 14 pt (lahko krepko).
Oblika in velikost črk v vseh podnaslovih je mala tiskana 13 pt (lahko krepko,
poševno …). Oblika in velikost črk v samem besedilu je mala tiskana in 12 pt.
Vrsta besedila Oblika pisave Velikost pisave (pt) Videz pisave
Naslov (poglavje) Times New Roman 14 NASLOV
Naslov 2 (podpoglavje) Times New Roman 13 Naslov
Naslov 3 (drugo podpoglavje) Times New Roman 12 Naslov
Osnovno besedilo, vsebina
preglednic, naslovi slik in
preglednic
Times New Roman
12
Besedilo
Opombe v nogi Times New Roman 10 opombe
Naslov slike, grafa … Times New Roman 10 Slika 1:
• Razmik med vrsticami je 1 ½ .
• Širina robov: levi 3 cm, desni 2 cm, zgornji 2,5 cm, spodnji 2 cm, obojestranska
poravnava robov.
• Naslovi so številčeni:
1 NASLOV
1.1 Naslov 2
1.1.1 Naslov 3
Vsako novo poglavje (naslov 1, 2, 3 …) se začne na novi strani. Podpoglavja se lahko
nadaljujejo na isti strani.
Navodila za pripravo pisne naloge - 11 -
2. Številčenje strani:
Številčiti začnete s tisto stranjo, s katero se začne vaše besedilo naloge (z uvodom), in
sicer tako, da imajo vse strani pred tem skrito številko.
Kazala vsebine (jih ne številčimo) - se delijo na kazalo vsebine in kazalo slik, kazalo
tabel, kazalo grafov, kazalo prilog.
Primer zaporedja in številčenja zgoraj omenjenih strani:
3. Preglednice in slike
Preglednice in slike številčimo. Vsaka preglednica ali slika mora imeti naslov, ki na kratko
označuje vsebino preglednice ali slike.
Če v preglednicah uporabljate kratice, morate pod preglednico v legendi razložiti njihov
pomen. Če slike ali podatke v preglednicah povzemate po določenem viru, morate pod
sliko ali preglednico navesti vir.
PRIMERI:
Graf 5: Dolžina slovenskih meja s sosednjimi državami
0
200
400
600
800
1000
1200
1400
Avstrija Hrvaška Italija Madžarska Skupaj
Po kopnem Po rekah Skupaj
Vir: Statistični letopis RS 1996 (str. 34)
5
NASLOVNICA KAZALO
VSEBINE
KAZALO SLIK
KAZALO PRILOG
ZAČETEK
BESEDILA
(UVOD)
4
Navodila za pripravo pisne naloge - 12 -
Preglednica 13: Dolžina slovenskih meja s sosednjimi državami
Država Po kopnem Po rekah Skupaj
Avstrija 251 79 330
Hrvaška 251 290 670
Italija 380 31 232
Madžarska 201 13 102
Skupaj 921 413 1.334
Vir: Statistični letopis RS 1996 (str. 34)
V. Navajanje virov in plagiarizem
1. Kaj je plagiarizem in zakaj je pomemben
V času študija, pri pripravi seminarskih in drugih nalog smo v stalnem stiku z idejami
drugih ljudi. Beremo jih v raznih besedilih (knjigah, strokovnih revijah, časopisih, na
spletnih straneh), slišimo jih na predavanjih, o njih diskutiramo in jih vključujemo v svoje
pisanje. Pri tem je pomembno, da priznamo, kdo je njihov avtor. Plagiarizem je kazniv in
vaša naloga se lahko zavrne, če se ugotovi, da ne vsebuje ustrezno navedenih virov.
Plagiarizem je uporaba idej in besed drugih ljudi brez jasne navedbe vira informacije.
2. Kako se izogniti plagiarizmu
Plagiarizmu se izognemo tako, da ustrezno navedemo vir, kadarkoli uporabljamo:
• ideje, mnenja, teorijo drugih ljudi,
• dejstva, statistike, grafe, risbe – kakršnekoli informacije, ki niso splošno znanje,
• citiranje izgovorjenih ali napisanih besed drugih ljudi,
• parafraziranje izgovorjenih ali napisanih besed drugih ljudi.
Primer neustreznega in ustreznega navajanja in interpretiranja virov
Pred vami je izvirno besedilo iz knjige Družina in zločin v zadnjem desetletju 19. stoletja
– knjiga primerov, avtorja Joyce-a Williamsa in sodelavcev, stran 1, Lizzie Borden:
Vzpon industrije, rast mest in porast prebivalstva so bili trije veliki razvojni mejniki v
ameriški zgodovini ob koncu 19. stoletja. Ko so nove, večje tovarne, ki so izkoriščale
parno silo, postale značilnost ameriške pokrajine na vzhodu, so kmete spremenile v
industrijske delavce in preskrbele delovna mesta za naraščajoči tok priseljencev. Z
industrijo je prišlo do urbanizacije z rastjo velikih mest (kot na primer Fall River,
Massachustetts, kjer so živeli Bordenovi), ki so postala center tako proizvodnje, kakor
tudi trgovanja.
Primer nedopustnega parafraziranja/razlage z drugimi besedami, primer
plagiarizma:
Porast industrije, rast mest in eksplozija prebivalstva so bili trije veliki faktorji v
devetnajstem stoletju v Ameriki. Ko so postale tovarne na parni pogon bolj očitne v
Navodila za pripravo pisne naloge - 13 -
vzhodnem delu dežele, so spremenile kmete v tovarniške delavce in preskrbele delovna
mesta za velik val priseljencev. Z industrijo je prišlo do rasti velikih mest, kot je Fall
River, kjer so živeli Bordenovi, ki so se spremenila v centre trgovanja, kakor tudi
proizvodnje.
Zakaj je primer tega odstavka neustrezen/plagiarizem?
• Pisec je spremenil le nekaj besed in fraz ter spremenil izvorni vrstni red
stavkov.
• Pisec ni navedel vira, za katerokoli izmed idej ali dejstev.
Če storite karkoli od zgoraj navedenega, gre za plagiarizem.
Opomba: Ta odstavek je neresničen tudi zaradi spremembe smisla (npr. izkoriščanje
parne sile ni isto kot tovarne na parni pogon ali vzpon industrije/porast industrije ali
naraščajoči tok priseljencev/velik val priseljencev).
Primer ustreznega parafraziranja:
Fall River, kjer je živela družina Borden, je bil tipičen primer severovzhodnih industrijskih
mest v devetnajstem stoletju. Proizvodnja, ki je tekla z izkoriščanjem parne sile, je
spremenila kmetijsko proizvodnjo v industrijsko proizvodnjo in ko so priseljenci prispeli v
Združene države, so našli delo v teh novih tovarnah. Rezultat je bil naraščanje
prebivalstva in nastanek velikih urbanih področij. Fall River je bil eden od teh proizvodnih
in trgovinskih centrov (Williams 1).
Zakaj je primer tega odstavka ustrezen?
• Pisec je natančno povzel izvirno informacijo z uporabo svojih besed.
• Pisec je bralcu navedel vir svoje informacije.
Primer ustreznega navajanja virov/citiranja in parafraziranja:
Fall River, kjer je živela družina Borden, je bilo tipično severovzhodno mesto v
devetnajstem stoletju. Ko je proizvodnja na osnovi izkoriščanja parne sile spremenila
kmetijsko proizvodnjo v industrijsko proizvodnjo in je prišlo do povečane potrebe po
delavcih, »je kmete spremenila v industrijske delavce« ter ustvarila delovna mesta za
priseljence. Prišlo je do preobrata: naraščajoča populacija je povečala velikost urbanih
področij. Fall River je bilo eno od tistih proizvodnih središč, ki je bilo tudi »center
trgovanja« (Williams 1).
Zakaj je primer tega citiranja in parafraziranja ustrezen?
• Pisec je natančno povzel izvirno informacijo.
• Pisec je zapisal izvor idej v tem odstavku.
• Pisec je nakazal, kateri del izvira direktno iz vira, ko je uporabil
narekovaje in navedel številko strani.
2.1 Strategije za izogibanje plagiarizma
1. Dajte v narekovaje vse, kar uporabite neposredno iz besedila.
Navodila za pripravo pisne naloge - 14 -
2. Parafrazirajte, ampak pri tem pazite, da ne preuredite ali nadomestite samo
nekaj besed. Parafraziranje pomeni, da uporabite ideje nekoga drugega, a jih
predstavite s svojimi besedami.
Namig: Natančno preberite besedilo, ki ga želite parafrazirati. Potem z roko
prekrijte besedilo, tako da ga ne vidite. S svojimi besedami povzemite in napišite,
kar ste si zapomnili, brez da bi pogledali besedilo.
3. Preverite svoje parafraze z originalnim besedilom, da se prepričate, da niste
uporabili istih besed ali fraz in da je informacija, ki jo navajate, točna.
3. Navajanje virov
Navajanje virov v nalogah je pomembno, saj je dokaz zrelosti vašega strokovnega
izražanja. Verjetno ste se v času študija, pa tudi kako drugače, seznanili z drugim
načinom navajanja virov, vendar boste pri pisni nalogi na Višji strokovni šoli uporabljali
Harvardski pristop. Vire, na katere se sklicujete, navedite v samem besedilu in potem še
po abecednem vrstnem redu na koncu vaše naloge, kot vam to predstavljamo s primeri
spodaj. Ne pozabite, da vam natančno navedeni viri v nekaterih primerih lahko prinesejo
5 točk k oceni naloge.
Knjige
a) En avtor
• V nalogi:
Morgan (2004, str. 162) govori o iskanju sredstev za nadzor informacij v organizacijah.
• V seznamu literature in virov:
Morgan, G. (2004) Podobe organizacij, Ljubljana, Fakulteta za družbene vede.
Osnovna pravila/zaporedje za navajanje knjig:
1. Priimek avtorja/-jev, urednika/-ov s prvo črko imena ali ime institucije.
2. Leto izdaje (v oklepaju).
3. Naslov publikacije in podnaslov (vsi naslovi morajo biti pisani ležeče).
4. Naslov zbirke in zaporedna številka, če so knjige oštevilčene (npr. 1. del).
5. Številka izdaje (če ne gre za prvo izdajo).
6. Kraj.
7. Založnik.
b) Dva avtorja
• V nalogi:
Vodopivec in Vodopivec (2004, str. 12) opozarjata na pomen načrta, preden se
lotimo pisanja. Dober načrt prispeva k jasni sporočilni tehniki (ibidem1, str. 14).
• V seznamu literature in virov:
1 Beseda 'ibidem' pomeni 'prav tam' in jo uporabljamo takrat, ko isti vir ali del vira navajamo zaporedoma.
Navodila za pripravo pisne naloge - 15 -
Vodopivec, M. in Vodopivec, M. (2004) Kako pišem, raziskujem, nastopam –
Sporočilna tehnika pisanja, Ljubljana, Cankarjeva založba.
c) Več avtorjev
• V nalogi:
Taktično planiranje je za razliko od strateškega planiranja veliko podrobnejše in
pomeni opredelitev konkretnih načrtov za poslovno leto (Bohinc et al2., 2005).
• V seznamu literature in virov:
Bohinc, F., Cetinski, U., Harlander, D., Ilijaš, T., Krapše, Š., Krapše, T., Lipičnik,
B.,Ograjenšek, I., Pučko,D.,Zajc, N. (2005) Planiranje v neprofitnem javnem sektorju,
Nova Gorica, Educa.
Članki in časopisi
• V nalogi:
V prispevku o konkurenčni klavzuli (Mežnar, 2005) lahko razberem, da …
• V seznamu literature in virov:
Mežnar, D. (2005) ’Konkurenčna klavzula’, Podjetje in delo, let. XXXI, št. 199, str. 844-
849.
[Naslov članka mora biti v enojnih navednicah, ime časopisa zapišemo ležeče, zapišemo
vse številke strani, na katerih se nahaja članek.]
Osnovna pravila/zaporedje za navajanje člankov:
1. Priimek avtorja/-jev in prva črka imena.
2. Leto izdaje (v oklepaju).
3. Naslov članka (v enojnih navednicah).
4. Naslov publikacije (zapisano ležeče).
5. Letnik.
6. Številka.
7. Številke strani na katerih se nahaja članek.
Publikacije ob strokovnih posvetih/konferencah
• V nalogi:
Ko zaposleni vedo, v katero smer teži organizacija, poznajo njene cilje in poti do njih,
postanejo motivirani, saj delovanje v organizaciji ali skupini prav s tem dobi svoj pomen
(Vukovič, 1997).
• V seznamu literature in virov:
Vukovič, G. (1997) ’Vodite, drugače boste vodeni’, XVI. Posvetovanje organizatorjev
dela, Quo vadis management, Kranj, Moderna organizacija, str. 191-196.
2 Okrajšava 'et al.' pomeni 'in drugi' (idr.) in jo uporabljamo za navajanje vira, ki ima več avtorjev, pri čemer v
besedilu zapišemo samo prvega avtorja.
Navodila za pripravo pisne naloge - 16 -
Viri na spletu
a) Spletne strani
• V nalogi:
Na svoji spletni strani, objavlja Gospodarska zbornica Slovenije (Gospodarska zbornica
Slovenije, 2005) podatke o sejmih in razstavah v Sloveniji.
• V seznamu literature in virov:
Gospodarska zbornica Slovenije (2005) Elektronski vir,
http://www.gzs.si/Nivo1.asp?IDpm=9, [dostop 26. junija 2005].
[Navedete datum, ko ste prebrali besedilo na spletu.]
b) Elektronski članki
• V nalogi:
V članku Marketing z dogodki – dobra naložba (Pahor, 2005) prepoznamo novost na
področju …
• V seznamu literature in virov:
Pahor, N. (2005) ’Marketing z dogodki – dobra naložba’, Podjetnik [online], let. XIV, št.
9. Dostopno na: http://www.podjetnik.com/default.asp?KatID=269&ClanekID=2540
[dostop 8. oktobra 2005].
VI. PREDSTAVITEV PISNE NALOGE
Tako kot pri pisanju naloge, tudi za govorni nastop veljajo pravila. Če jih boste
upoštevali, boste bolje pripravljeni in bolj samozavestni.
1. Faze predstavitve
1.1 Priprava predstavitve
Najprej naredite zasnovo predstavitve. V tej fazi razmislite o namenu in glavnem
sporočilu nastopa. Pripravite si vsebinski načrt in zapis nastopa, predvidite časovni
razpored in pripravite pripomočke.
• Načrtovanje časa
• Dobra priprava
• upoštevajte ciljno skupino (študijski kolegi, mentor, predavatelji)
• priprava predstavitvenega materiala
• ključne točke predstavitev napišemo na klasično ali
elektronsko prosojnico ali flipchart list,
• pazimo, da je struktura jasna,
• pazimo, da je velikost črk ustrezna,
• ne natisnemo posameznih strani naloge na prosojnico
(namen priprave predstavitvenega gradiva je, da
poslušalci lažje sledijo predstavitvi in ne, da berejo
nalogo na prosojnici).
Navodila za pripravo pisne naloge - 17 -
1.2 Izvedba predstavitve
Navadno ima predstavitev tri dele:
1. UVOD – kaj bi rad/a povedal/a (namen)
2. GLAVNI DEL – kaj je pomembno (predstavitev vsebine)
3. ZAKLJUČEK – zakaj je to pomembno (pomen)
Poenostavljeno povedano, v uvodu napovemo vsebino, v glavnem delu jo
predstavimo, v zaključku pa jo na kratko povzamemo.
• uvodni del
• predstavite teme naloge,
• napovejte, čemu boste dali pri predstavitvi večji poudarek in zakaj ter s čim
boste zaključili; razčlemba predstavitve naj bo jasna.
• glavni del
• predstavite vsebino s pomembnimi podrobnostmi; glavno sporočilo naj bo
preprosto; poudarite, kar je pomembno; ne obnavljajte celotne naloge.
• zaključek
• povzemite predstavitev, in sicer ponovite namen predstavitve in glavno
sporočilo ter predloge rešitev.
Potrudite se, da bo zaključek čim bolj udaren. Bližajoči se konec predstavitve lahko
nakažete, na primer: »Za konec naj povzamem svoj nastop z mislijo …«
Poudarek predstavitve naj temelji na vaših ugotovitvah oziroma predlogih izboljšav.
1.2.1 Nekaj pravil za boljšo predstavitev
Enostavnost: uporabljajte vam znane izraze in kratke stavke.
Členitev/red: potek oz. ključne točke predstavitve napišite na prosojnico; zapis naj bo
pregleden, uporabljate naslove in podnaslove.
Kratkost in jedrnatost: omejite se na bistveno; vaš cilj ni, da bi predstavili celotno
nalogo, izpostavite bistvene elemente ali zanimive predpostavke, ugotovitve ...
Zapomnite si: umetnost je v krajšanju.
Pestrost: predstavitev lahko dopolnite z grafi, slikami, barvami ...
Nekaj praktični nasvetov
• manj prosojnic, plakatov je boljše;
• govorite prosto;
• oporne točke si zapišite na kartončke, manjše liste;
• primerno se oblecite;
• primerno uredite prostor, ki vam je na voljo za predstavitev (listi naj bodo
urejeni, prosojnice zložne, osebne predmete, kot so torbica, plašč …, odložite
na stol, tako da ne zakrivajo pogleda prisotnim);
• predstavljajte stoje,
• pazite na govorico telesa (stik s poslušalci, nasmeh, ne prekrižajte rok ali nog,
ne imejte roke v žepih …);
• bodite pozitivno naravnani, tudi če imate tremo;
Navodila za pripravo pisne naloge - 18 -
• pričnite točno in držite se časa, ki vam je na voljo;
• govorite počasi, dovolj glasno in jasno;
• bodite sproščeni (globoko dihanje preden ste na vrsti pomaga);
• grafoskop naj bo vključen samo takrat, ko ga potrebujete;
• ne kažite na projekcijsko platno ali steno, kažite na prosojnic;i
• na prosojnico kažite s pisalom (ne z roko ali prstom;)
• pisalo držite v roki samo, če ga uporabljate za kazanje na prosojnic, ne igrajte
se z njim;
• če se zmotite, se popravite in nadaljujete, ne opravičujte se.
Še nekaj nasvetov, kako premagati strah pred nastopom:
• načrtujte svoj govor in pogosto vadite;
• vzpostavite očesni stik s poslušalci;
• med govorom uporabljajte naravne kretnje;
• zavedajte se, da obvladate področje vaše naloge.
1.2.2 Kako narediti dobro prosojnico
Kadar pri predstavitvi naloge uporabljamo prosojnice, želimo z njimi ponazoriti, pojasniti,
poudariti, dopolniti ali popestriti besedno/govorjeno sporočilo.
Kaj morate pri tem upoštevati?
Besedilo na prosojnici
• uporabljajte čim manj besed;
• namesto stavkov napišite samo ključne besede.
Slike na prosojnici
• slika in besedilo naj se dopolnjujeta;
• pri uporabi slike se vprašajte, kaj vam le-ta pove; ali je možno, da jo bodo
poslušalci narobe razumeli; ali je možno, da bo odvrnila njihovo pozornost.
Uporaba grafov
• številčni podatki so veliko bolj učinkoviti, če jih prikažete v grafih, pri tem pazite,
da ne bo na prosojnici preveč podatkov, ne dajte na prosojnico ničesar, kar bi
lahko odvrnilo pozornost in bilo neberljivo.
Uporaba barv
• ne uporabljajte preveč barv (največ tri na prosojnico);
• uporabljajte enotne barve; naj ne bo vsaka prosojnica drugačne kombinacije
barv;
• izogibajte se rumenih, oranžnih oz. svetlih barv, ker se slabše vidijo.
Uporaba črk
• male tiskane črke se lažje berejo kot velike tiskane črke;
• črke naj bodo velike vsaj 5mm;
• presledki med vrsticami naj bodo približno še enkrat večji od črk.
Pisanje prosojnic
• najprej si skicirajte prosojnico na papir, da boste znali porazdeliti prostor in izbrali
pravo velikost črk ter primerne besede;
• pri pisanju bodite natančni;
Navodila za pripravo pisne naloge - 19 -
• pišite v ravnih vrstah;
• ne uporabljajte izrabljenih flomastrov;
• malih črk ne pišite z debelimi flomastri, ker mogoče katere ne bodo berljive (npr.:
a, e, o);
• ne pišite od roba do roba; pustite rob, velik približno 2,5 cm.
Elektronske prosojnice
Pri elektronski prosojnici veljajo v bistvu enaka pravila kot pri klasični prosojnici. Nekaj
posebnosti vam predstavljamo v nadaljevanju:
• oblikujte nogo (matrica diapozitiva) in v njo vnesite svoje ime in priimek, naslov
naloge in datum predstavitve;
• bodite pozorni na celostno podobo prosojnice: enotni tip pisave, enotni grafični
elementi (ne kombinirajte npr. karikatur in fotografij, ampak uporabljajte samo ene
ali druge in seveda pri tem pazite, da podpirajo vsebino in niso na prosojnici samo za
okras);
• bodite zmerni pri uporabi grafike in ne uporabljajte preveč animacijskih učinkov;
boljše je, če je slika bolj statična;
• ne kopirajte celih povedi iz naloge, ampak se omejite na ključne stvari, ki jih
predstavitev v nekaj besedah;
• izberite pisavo Arial ali Tahoma, velikost črk naj bo 20–24, za naslove 32–36;
• na eno prosojnico ne zapišite več kot 10 vrstic.
Naš namig:
Preden se lotite izdelave prosojnice, se vprašajte:
• Kaj želim s prosojnico doseči? (podkrepiti, pojasniti, razložiti ...)
• Ali se lahko zgodi, da poslušalci sporočila na prosojnici ne bodo razumeli?
• Kaj je na prosojnici najpomembnejše?
• Ali lahko kaj izpustim?
VI. Kriteriji za samovrednotenje pisne naloge in zagovora
V nadaljevanju vam predstavljamo kriterije, po katerih lahko samoocenite vašo nalogo in
zagovor. Kriteriji so splošni in vam lahko služijo kot vodilo pri oblikovanju naloge.
Natančne kriterije, po katerih bo ocenjena vaša naloga in zagovor, vam bo predstavil
predavatelj pri predmetu.
• Pisni izdelek
V uvodu je jasno opredeljeno, kakšno tematiko/problematiko
predstavlja naloga in kakšen pristop je pri obravnavi uporabil študent
ter zakaj.
Navodila za pripravo pisne naloge - 20 -
Naloga obravnava jasno opredeljen problem iz prakse, ki se
neposredno navezuje na vsebino in cilje predmeta.
Študent dokazuje, da zna opredeliti, opisati, kritično ovrednotiti,
prikazati, razložiti in argumentirati obravnavano tematiko. V besedilu
je poleg prevzetih (citiranih, povzetih) misli prisoten tudi študentov
izvirni prispevek.
Problem je jasno opredeljen, razvidne so različne metode dela,
predlagana rešitev, novost izhaja iz opredeljene problematike,
utemeljitve za uvedbo novosti so dobro prikazane in podprte s teorijo.
Dejstva in podatki, ki jih predstavlja študent, ter argumenti, ki jih
navaja, so jasno in koherentno organizirani in izraženi.
Uporabljeni podatki, grafični elementi so neposredno vezani na
vsebino naloge in jo podpirajo.
Uporabljeni so različni viri in skozi celotno besedilo je razvidno, katero
besedilo je avtorjevo in katero je prevzeti (citirano, povzeto).
V zaključku so povzete glavne ugotovitve in nakazane nadaljnje
možnosti razvoja ali nadgradnje predlagane rešitve, novosti.
Naloga je napisana in predstavljena v ustreznem slogu, upoštevana
so slovnična in pravopisna pravila, tehnična navodila za oblikovanje
naloge (odstavki, razmik med vrsticami, uporaba kazala) in
navodila za navajanje virov.
• Zagovor pisne naloge
Predstavitev temelji na bistvu naloge (namen, cilji, pristopi, rezultati,
učinki).
Predstavitev je vsebinsko jasna, dobro organizirana in razčlenjena ter
podprta s primerno uporabo vizualnih pripomočkov.
Predstavitev je pripravljena v slovnično pravilnem in lepem slovenskem
jeziku ter podprta z ustrezno nebesedno komunikacijo.
Odgovori na vprašanja so jasni, konkretni in odražajo širši spekter
razumevanja področja.
Pomembno:
Pisna naloga se lahko zavrne, če:
• je naloga napisana v neustreznem slogu in niso upoštevana
slovnična in pravopisna pravila;
• naloga ni oblikovana v skladu z navodili;
• viri, ki ste jih uporabili pri pisanju naloge, niso navedeni
(plagiarizem);
• je naloga prepisana od drugega študenta in/ali kopirana iz virov na
internetu.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Oblikovanje diplomske naloge,tehnično oblikovanje, diploma Seznam forumov -> Lektoriranje diplomske naloge Časovni pas GMT + 1 ura, srednjeevropski - zimski čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu


MojForum.si - brezplačno gostovanje forumov. Powered by phpBB 2.